خدمات ما

حمل دریایی از چین به ایران

اشتراک گذاری:

همه چیز درباره حمل دریایی از چین به ایران

حمل دریایی از چین به ایران از دیگر خدمات تخصصی شرکت چینیران می باشد. شرکت چینیران با اشراف کامل در صنعت حمل و نقل دریایی و تجربه 15 ساله در این زمینه خدمات متمایزی نسبت به دیگر شرکت های فعال در این حوزه، برای شما عزیزان فراهم کرده است.

سوالات متداول برای حمل دریایی از چین به ایران

سوالات بسیار زیادی درباره حمل و نقل کالا از چین به ایران و ترخیص کالا از چین ، ذهن بسیاری از تجار را درگیر کرده است. چینیران پاسخگوی بسیاری از سوالات شما تجار گرامی می باشد:

کالا را در هنگام خرید در چه فرمتی خریداری کنیم؟

در خصوص خرید کالا از یک کشور خارجی، شما به چند صورت امکان خرید کالا را دارید. پر کاربردترین و مورد استفاده ترین فرمت های حمل به شرح زیر است:

  1. به صورت EXW
  2. به صورت FOB
  3. به صورت CIF
  4. به صورت CFR
  5. به صورت CPT
  6. به صورت DDP

خرید از درب کارخانه یا EXW

در این فرمت خرید کالا، فروشنده کالا را در انبار کارخانه به شما تحویل میدهد. این روش بیشتر زمانی اتفاق میوفتد که فروشنده امکان ارائه اسناد صادراتی به نام خود را ندارد. و یا اینکه امکان صادرات به ایران را از بابت تحریم آن کالا و یا حتی ترس از تحریم قبول نمیکند.

در این فرمت حمل ما به شما کمک میکنیم و کالای شما را با بهترین نرخ از انبار به بندر انتقال میدهیم. همچنین با کمترین هزینه محموله شما را برای صادرات با نام تجاری خود در چین آماده میکنیم. و تمامی اسناد مورد نیاز برای صادرات را در اختیار شما قرار میدهیم و شرایط صادراتی را به نوعی از EXW به FOB تبدیل میکنیم. برای استعلام هزینه حمل دریایی از چین به ایران روی لینک مقابل کلیک کنید.

تحویل بر روی عرشه کشتی یا FOB

در خصوص FOB باید گفت که مرسوم ترین روش در تمامی فرمت های خرید کالا در چین و یا حتی در دنیاست. این روش هم برای فروشنده کالا دارای سود بیشتری است، هم برای خریدار. حال چرا؟ به این دلیل که فروشنده در این فرمت فروش، امکان دریافت جایزه صادراتی را داراست. این بدان معنی است که قیمتی که به شما اعلام میشود بدون در نظر گرفتن مالیات آن کالا در چین است.

نکته مثبت دیگر این است که فروشنده کالا را در بندر به شما تحویل میدهد. یعنی تمام مراحل بارگیری و هزینه حمل کانتینر از کارخانه تا بندر بر عهده فروشنده خواهد بود. تمام مدارک مورد نیاز برای صادرات نیز توسط فروشنده تامین میشود. و شما باید تنها هزینه حمل دریایی از چین به ایران را پرداخت کنید.

تحویل در گمرک مقصد و یا CIF

در این فرمت خرید کالا، فروشنده مانند روش FOB از دریافت جایزه صادراتی برخوردار است. و هزینه های کامل بندری و حمل کالا تا بندر بر عهده فروشنده می باشد. با این تفاوت که خود فروشنده نیز کالای شما را از چین، به مقصد بندر مقصد شما ارسال میکند.

همچنین هزینه حمل دریایی کالا از چین به بنادر مقصد از شما اخذ میگردد ولی نه به صورت جداگانه؛ بلکه هزینه حمل در قیمت نهایی محصول، محاسبه شده است. معمولا تنها زمانی این اتفاق رخ میدهد که فروشنده شما از سود قابل توجهی از فروش کالا بهرمند شود.

بهترین فرمت خرید کالا در چین کدام است؟

با توجه به موارد پر کاربرد در خصوص فرمت خرید کالا، بهترین روش خرید را نوع کالای شما مشخص میکند. برای درک بهتر از این مسئله باید از فروشنده درخواست اعلام قیمت، در هر سه حالت ممکن را داد.

  • اگر کالای خریداری شده توسط شما شامل جایزه صادراتی نباشد آن زمان بهتر است کالا را به صورت EXW تحویل بگیرید.
  • اگر کالا شامل جایزه صادراتی باشد و فاصله بین کارخانه تا بندر مورد نظر طولانی باشد بهتر است FOB تحویل بگیرید.
  • اگر قیمت پیشنهادی فروشنده به صورت CIF با در نظر گرفتن قیمت رقبا و کیفیت محصول مناسب باشد، CIF بهتر است.

شرکت چینیران در تمام این مراحل، شما را در انتخاب روش حمل و انتخاب فرمت مناسب برای خرید کالا راهنمایی میکند.

ما از تمامی بنادر چین به شما خدمات بندری و حمل ارائه میدهیم

کشور چین در رتبه اول تجارت خارجی با ایران است و میزان واردات از این کشور به صورت روز افزون در حال افزایش است. در این کشور ما با بنادر بسیاری سرکار داریم که در تعدادی از این بنادر امکان حمل کانتینر به ایران وجود دارد. پس باید آنها را بشناسیم و برنامه خود را برای حمل کالا از آن بنادر تنظیم کنیم.

برای مثال امکان دارد کارخانه ای که قصد خرید از آن را دارید به صورت پیش فرض قصد تحویل در بندر نینگبو را داشته باشد. اما قیمت کانتینر در بندر نینگبو از قیمت کانتینر در بندر شانگهای و یا تیانجین بیشتر باشد چه باید کرد؟

انتخاب بندر مناسب یکی از مهمترین دلایل افزایش و یا کاهش قیمت حمل است. ما برای هر استعلام قیمت از یک محدوده در چین به شما قیمت حمل دریایی را از چند بندر اعلام خواهیم کرد. و بین موارد یافت شده بهترین را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

<< چینیران شما را در تمامی مراحل خرید کالا، حواله یوان چین ، حمل کالا و ترخیص کالا همراهی خواهد نبود >>

کانتینر مورد نظر خود را انتخاب کنید

معمولا فروشندگان در چین به شما از بابت نوع کانتینر مورد نیازتان برای حمل کالای خریداری شده اطلاع میدهند. و این امر بسته به تجربه آن فروشنده و یا کارخانه در امر صادرات است. حال در نظر داشته باشید قصد خرید از چند فروشنده و یا کارخانه را دارید. اکنون شرایط مانند قبل نیست و شما باید در انتخاب کانتینر مناسب دقت کنید. این امر برای انتخاب نوع کانتینر تا 20% میتواند در قیمت تمام شده حمل شما تاثیر گذار باشد.

بندری که در آن میخواهید کالای خود را ترخیص کنید.

انتخاب بندر مقصد در حمل بار دریایی از چین به ایران بسیار تاثیر گذار است. باید در نظر داشته باشید که کلیه کشتی های کانتینر بر از مبداء چین به مقصد بندر شهید رجایی حرکت میکند. و بعد از رسیدن کالا به بندر شهید رجایی در بندر عباس، توسط کشتی های کانتینر بر کوچکتر به دیگر بنادر ارسال میشود. پس به راحتی میتوان دریافت که کرایه کانتینر از چین به ایران به دو قسمت تقسیم میشود:

حمل از چین به بندر عباس و در صورت لزوم حمل از بندرعباس به دیگر بنادر.

بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی در ایران

شرکت حمل و نقل بین المللی چینیران ( اسپاد راه شرق ) بیش از یک دهه است که در زمینه خرید کالا ، تجمیع و انبارداری ، واردات ، حمل و ترخیص کالا فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین قوانین گمرکی و استعلام قیمت با بهترین نرخ ارز، با کارشناسان چینیران از طریق شماره ۶۲۹۹۹۶۹۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

*خدمات دیگر چینیران*

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟