خدمات ما

ترخیص کالا از چین

اشتراک گذاری:

ترخیص از چین

ترخیص کالا از چین به ایران

همه کسانی که تمایل به واردات از چین دارند، در اولین گام نیاز به یک محاسبه دقیق با اختلاف اندک نسبت به هزینه هایی دارند که به کالا اضافه می شود تا به انبار بازرگان ایرانی برسد. 

ترخیص کالا از چین به ایران یکی از مهمترین بخش های تجارت بین المللی به حساب می آید، که عموما وارد کنندگان در این بخش با مشکلاتی مواجه هستند. معمولا در تجارت خارجی، مخصوصا خرید کالا از چین یکی از مهمترین نکات برای محاسبه، قیمت تمام شده کالا می باشد.

تاجر یا وارد کننده پس از گرفتن پروفرما و یا همان پیش فاکتور و استعلام قیمت کالا از چین ، در اولین گام ، می بایست هزینه های کارگو از چین و حمل و ترخیص کالا را تا درب انبار محاسبه نماید. تا بتواند در مورد سود آور بودن و یا نبودن این واردات تصمیم گیری نماید.

فارق از نوع حمل کالا از کشور مبدا که عموما برای مشتریان ما از مبدا چین می باشد، نوع ترخیص کالا از گمرک بسیار مهم حائز اهمیت است. ما ابتدا در مورد ترخیص کالا از گمرک چین به صورت تجاری توضیح می دهیم. سپس به توضیح روش های دیگر همچون ترخیص پته و ماده ۱۰۱ در جای دیگر خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : خرید از چین

ترخیص کالا از چین

تماس با ما 

برای محاسبه هزینه ترخیص کالا چند عامل اولیه را باید در نظر داشته باشید:

هزینه هایی مانند هزینه حمل کالا از چین و هزینه ترخیص کالا در گمرک ضمن اینکه عواملی همچون زمان رسیدن کالا به ایران و همچنین اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا و قوانین و مقررات گمرکی در سود آور بودن و اینکه اصلا امکان واردات وجود دارد یا خیر موثر است.

برای واردات کالا از چین به صورت قانونی همیشه باید 3 عامل مهم را در نظر گرفت و بعد اقدام به خرید نمود.

اول : هزینه حمل کالا از چین و زمان رسیدن کالا از چین، بدیهی است حمل هوایی از چین در زمان کوتاهتر با قیمت بالاتر خواهد بود و حمل به صورت دریایی از چین به ایران در زمان طولانی با قیمت مناسب تر خواهد بود.

دوم : مقررات و مجوز های مورد نیاز جهت واردات کالای ساخته شده از چین و اینکه اصلا امکان ثبت سفارش و واردات قانونی یکی کالا در زمان حال وجود دارد یا خیر

ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

عوامل موثر در ترخیص کالا از چین

مهمترین عامل در اینکه بدانیم یک کالای وارداتی از چین ترخیص می شود یا خیر گروه کالایی آن و اینکه اصلا ثبت سفارش می شود یا خیر؟

وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک مرکزی در کنار سران سه قوه برای واردات و ممنوع بودن کالا ها اولویت هایی را در نظر گرفته اند.

حال بر اساس این گروه بندی و اولویت کالایی می توانید ببینید که کالای مورد نظر شما به صورت قانونی می تواند از گمرک عبور کند یا خیر و تفاوت گروه های کالایی با یکدیگر چیست؟

چند دسته بندی مهم و کلی را توضیح می دهیم تا با انواع گروه کالای در ثبت سفارش و اینکه اصلا می توان ثبت سفارش کرد یا خیر آشنا شوید:

گروه اول : کالاهای اولویت یک یا اولویت 21 می باشند ، به بیان بسیار ساده این دسته شامل کالاهای اساسی کشور همچون غذا ، برنج، گندم و داروها و هر آنچه که دولت می بایست در معیشت مردم مدیریت کنند.

این گروه کالایی دلار 285۰۰ تومانی می گیرند و برای واردات آنها می بایست هم سابقه واردات از قبل داشته باشید و هم اینکه وزارت صمت و بانک مرکزی تایید کند.

گروه دوم : کالا های اولویت 22 الی 26 است، به بیان ساده هر چه در کشور کمتر تولید شود یا اصلا تولید نشود و نیاز به واردات آن وجود داشته باشد اولویت 22 است و هر چه میزان نیاز به کشور نسبت به آن کالا کم باشد و یا نسبت تولید به نیاز عدد کمتری باشد آن کالا در اولویت های بالاتر مثال 25 یا 26 قرار می گیرد.

ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

این دسته از کالا ها ثبت سفارش می شوند و از ارز نیما تالار دوم (دلار حدود 4۰ هزار تومانی) می توانند استفاده کنند.

گروه سوم : اولویت 4 یا همان کالا های ممنوع ، این گروه کالاها از نظر ذاتی و یا شریعت مشکلی ندارند برای مثال مشروبات الکلی یا مواد مخدر ذاتا مشکل ممنوعیت دارند به غیر موارد خاص ولی کالا های گروه 4 به لحاظ مشکالت کشور و عدم ضرروری بودن و معمولا غیر لازم بودن در این گروه قرار گرفته اند و ثبت سفارش نمی شوند و در نتیجه واردات به صورت قانونی امکان پذیر نیست.

برای مثال : لباس ، کیف و کفش ، مبلمان، ظروف آشپزخانه برقی و غیر برقی و …. شامل گروه کالایی 4 می شوند

گروه چهارم : کالاهای اولویت 27 :

این دسته از کالا ها نه ممنوعیت شرعی دارند و نه مشکل تزیینی و غیر ضروری بودن، این گروه کالایی صرفا از طرف بانک مرکزی امکان تامین ارز ندارند و موقتا ثبت سفارش نمی شوند مگر در موارد بسیار خاص ، پس به محض اینکه گشایشی در تامین ارز بانک مرکزی ایجاد شود این گروه کالای ثبت سفارش خواهند شد اما زمان آن مشخص نیست.

تماس با ما 

ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

عوامل موثر در ترخیص کالا از چین

در مرحله اول برای محاسبه هزینه های گمرک می بایست ممنوع بودن و یا نبودن کالا را در نظر داشته باشید. به طور کلی کالا های اولویت ۴ و اولویت ۲۷ در گروه های کالایی در حال حاضر ثبت سفارش نمی شوند. که در بخشی جدا گانه در مورد انواع اولویت ها در ثبت سفارش، کالا خواهیم پرداخت.

گروه ۱ نیز کالاهای اساسی کشور با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان می باشد که برای عموم در دسترس نمی باشد. سایر کالا ها از اولویت ۲۱ الی اولویت ۲۶ بخشی است که ما در این بخش خدمت رسانی می کنیم.

2. نوع ثبت سفارش و نوع عملیات بانکی بسیار مهم است.

کالاهای اولویت ۲۱ الی ۲۳ قابلیت اخذ ارز از سامانه نیما را دارند. ولی از آنجایی که این فرآیند زمان بر است و برخی پرونده ها تایید نمی شوند ما با توجه به امکان صادرات، از روش واردات در برابر صادرات برای ثبت سفارش استفاده می کنیم.

3. مدت زمان عملیات ثبت سفارش و ترخیص کالا بسیار مهم است، که مجموعه ما سریع ترین امکان را ارائه می دهد.

4. مجوز های خاص شامل استاندارد و سایر سازمان های وابسته نیز در عملیات ترخیص هم در بخش هزینه و هم در بخش زمان بسیار تاثیر گذار است.

ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

ترخیص از چین را از کجا شروع کنیم؟

پس از خرید کالا و برای محاسبه هزینه ترخیص کالا از چین می بایست در مرحله اول برای مجموعه ما یک پروفرم یا همان پیش فاکتور خرید کالا و یا فاکتور اصلی به همراه پکنیگ لیست یا لیست عدل بندی و یا لیست ریز اقلام را ارسال نمایید، تا کارشناسان ما بررسی کنند.

ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

تعرفه گمرکی را برای ترخیص از چین چگونه محاسبه کینم؟

برای تعیین تعرفه گمرکی یا همان اچ اس کد code HS از سه روش می توان استفاده کرد در وحله اول از فروشنده کالا شماره تعرفه را بپرسید البته دقت کنید که تعرفه در کشور چین ۱۰ رقمی است و در ایران 8 رقم با این حال 4 رقم سمت چپ مهمترین بخش تعرفه گمرکی است.

در روش دوم می توانید از کتاب یا وب سایت های معتبر یا سابقه قبلی خود استفاده کنید.

و در بهترین روش باید از شرکت ترخیص کننده کالا همچون چینیران استعلام نمایید همکاران ما با تجربه فراوان و با دقت و آگاهی از قوانین بهترین و اصولی ترین تعرفه را که منافع صاحب کالا را تامین کنند انتخاب و به شما اعلام می کنند.

تعرفه کالا در هزینه های گمرکی و قوانین و مقررات مربوط به کالا بسیار مهم است.

ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

وزن کالا را هنگام ترخیص کالا از چین چگونه محاسبه کنیم ؟

اولین سوالی که برای شما پیش می آید این است که وقتی کالایی را خرید نکرده ام از کجا وزن و مقدار کالا را محاسبه کنم؟ یا ابعاد کانتینر چه اندازه ای باشد؟ این سوال منطقی است ولی برای عملیات ثبت سفارش و محاسبه ها به وزن و حجم کالا و نوع بسته بندی نیاز است، که بدانیم. از فروشنده بخواهید که بر اساس سابقه و تجربه میزان حدودی را اعلام نماید. بدیهی است مقدار دقیق پس از بارگیری محاسبه خواهد شد.

ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

وظایف شرکت ما در برابر ترخیص کالا از چین

ما در اولین گام ممنوعیت ها در ثبت سفارش، هزینه های جانبی، امکان و یا عدم امکان ثبت سفارش و اولویت ها، ارزش گمرکی و کلیه هزینه های وابسته را محاسبه و به شما اعلام می کنیم. در صورتی که با هزینه های گمرکی و پیش فاکتور ما موافقت شد برای عملیات ثبت سفارش با شما قراردادی با کلیه جزییات منعقد می گردد و فرآیند کار شروع می شود.

فارق از اینکه کالا در مبدا کشور چین یا کارخانه تولیدی، در مسیر رسیدن به ایران و یا در محوطه گمرکی باشد ما این امکان را داریم که ضمن دریافت اسناد نسبت به ثبت سفارش و شروع عملیات در کوتاه ترین زمان اقدام نماییم. همچنین ترخیص کالا از چین ، در کلیه گمرکات رسمی کشور پذیرفته می شود. حال آنکه پر متقاضی ترین گمرکات شامل گمرک بندرعباس و گمرک فرودگاه امام خمینی در اولویت می باشد.

شرکت ما امکان ترخیص کالا از چین و یا هر مبدا  دیگری مانند امارات و… را در کلیه گمرکات شامل: ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و یا منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی، گمرک بوشهر، ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی، گمرک شهریار، گمرک خرمشهر و سایر گمرکات را دارا می باشد.

پس از ثبت سفارش و انجام عملیات مربوط به وزارت صمت و سایر سازمان های وابسته، سفارش شما در مرحله عملیات گمرکی قرار گرفته و فرآیند ترخیص کالا شروع می شود. زمان ترخیص بار بسته به نوع کالا و شرایط و همچنین مجوز های مورد نیاز ممکن است بین ۴۸ ساعت و یا چند هفته زمان نیاز داشته باشد. ولی در صورتی که ثبت سفارش و عملیات بانک در زمان مناسب انجام شده باشد مدت زمان ترخیص بار معمولا کمتر از ۱۰ روز خواهد بود. پس از ترخیض کالا از گمرک کالای شما توسط شرکت حمل چه به صورت کانتنیر و یا به صورت استریپ به انبار شما ارسال خواهد شد.

ترخیص ماشین آلات از چین

ترخیص ماشین آلات از چین

امکان ترخیص چه کالاهایی از چین مقدور است؟

  • امکان ترخیص مواد اولیه از چین
  • امکان ترخیص ماشین آلات از چین
  • امکان ترخیص قطعات الکترونیک از چین
  • امکان ترخیص موارد اولیه آرایشی و بهداشتی از چین
  • امکان ترخیص بطری، ظروف و تجهیزات بسته بندی از چین
  • امکان ترخیص انواع قالب
  • امکان ترخیص قطعات خودرو
  • امکان ترخیص بدنه دوربین مداربسته
  • امکان ترخیص کلیه تجهیزات کارخانجات اعم از مواد مصرفی و خط تولید
  • امکان ثبت سفارش واردات در برابر صادرات
  • امکان اخذ مجوز از وزارت صمت و سایر سازمان ها
ترخیص کالا از چین

ترخیص کالا از چین

هزینه ترخیص کالا از چین

هزینه ترخیص بار از چین به چند پارامتر بستگی دارد که شامل:

  • سابقه‌ی ارزشی کالای مشابه با کالای مورد استعلام که در گذشته به کشور وارد شده است.
  • کشور تولید کننده و کشور مبدا کالای مورد استعلام
  • حقوق ورودی کالا مورد استعلام و‌ تعرفه گمرکی کالای مورد استعلام.
  • نوع حمل کالا (هوایی ، دریایی)

مجموعه چینیران با سال ها تجربه امکان خرید، حمل کالا از چین، ترخیص کالا در کلیه گمرکات کشور و همچنین حواله یوان به چین را دارا می باشد. در صورتی که برای محاسبه هزینه حمل و هزینه ترخیص کالا از چین بخصوص برای کالاهای تولید چین نیاز به مشاوره دارید. میتوانید با تماس با همکاران ما از طریق شماره ۶۲۹۹۹۶۹۷-۰۲۱ به راحتی در مورد نحوه واردات کالا از چین و بخصوص عملیات گمرک و ترخیص اطلاع پیدا نمایید.

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

حمل دریایی از چین

حمل دریایی از چین به ایران

حمل دریایی از چین به ایران و امارات حمل دریایی از چین یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجارت جهانی است. چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای...

ادامه مطلب

یک فکر در مورد “ترخیص کالا از چین

  1. ناشناس گفت:

    سلام شما حمل تکی هم دارید؟ مثلا یه کتونی

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام روزتون بخیر. متاسفانه خیر????

  2. احمدنيا گفت:

    ثبت سفارش هم انجام ميدين؟؟؟

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب احمد نیا با کارشناس مجوعه تماس بگیرید 62999697

  3. علی رمضانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ترخیص کالا تو بوشهر چه فرقی با بندر عباس داره؟؟؟

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب رمضانی عزیز. از لحاظ قوانین گمرکی هیچ تفاوتی در ترخیص کالا بین گمرک بندر عباس و گمرک بوشهر وجود ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید 62999697

  4. نیکراد گفت:

    شما اسباب بازی هم ترخیص میکنید؟؟؟

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب نیکراد. خیر متاسفانه واردات اسباب بازی به ایران ممنوع است

  5. اشکان رحمتی گفت:

    سلام روزتون بخیر تعرفه ترخیص ماشین الات کیلویی حساب میشه یا جداگانه؟؟؟؟

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام و وقت بخیر. معیار گمرک برای محاسب هزینه ترخیص بر حسب کیلوگرم است. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید62999697

  6. احمدرضا کردی گفت:

    زمان تقریبی برای ترخیص از گمرکات دریایی کشور چقدر طول میکشه؟؟؟ ممنون میشم پاسخ دهید

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب کردی عزیز. به طور تقریبی 30 روز زمان بر است. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 66754666

  7. مهرداد حامدی گفت:

    اگه بخواید یه دستگاه تزریق پلاستیک ترخیص کنین هزینه اش چقدر میشه؟

  8. نیک منش گفت:

    سلام وقتتون بخیر, امکان جلسه حضوری هم هست؟

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب نیک روش عزیز. بله حتما. برای هماهنگی با 62999697تماس بگیرید

  9. احمدوند گفت:

    هزینه بیمه کانتینر به چه صورت محاصبه می شود؟ با تشکر

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب احمدوند عزیز. بسته به مبدا و مقصد کانتینر و ارزش کالا توسط شرکت های معتبر انجام می شود. برای کسب اطلاعت بیشتر تماس بگیرید 66754666

  10. صفاریان گفت:

    درود بر شما , شما از کدوم بنادر چین بارگیری انجام میدید؟

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب صفاریان عزیز. از بنادر تیانجین، شانگهای، چیندائو، ژوهای، نانشا، نینگ، شیائومن. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید62999697

  11. رضا صالحی گفت:

    امکان حمل هوایی مایعات را دارید؟

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب صالحی عزیز. بله اگر گواهی معتبر MSDS معتبر داشته باشید، امکان پذیره

  12. محمد بختیاری گفت:

    تفاوت استریپ با ارسال کالا با کانتینر چه تفاوتی داره؟

  13. نژادیوسفی گفت:

    برای ثبت و پیگیری سفارش به چه صورت میتونیم با شما تماس بگیریم؟؟؟؟

  14. احمد نوری گفت:

    سلام هزینه ترخیص دستگاه پوز چقدر هست

    1. chinatejarat1 گفت:

      سلام جناب احمدی عزیز. واردات دستگاه پز به طور کامل ممنوع است. فقط به صورت SKD امکان پذیر است
      برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره 66754666 تماس بگیرید.

  15. وطندوست گفت:

    سلام وقت بخیر. تعرفه ترخیص کالا از چین برای سال جدید چطور محاسبه میشه؟

    1. کارشناس چینیران گفت:

      طبق اعلام وزارت صنعت محاسبه هزینه حقوق ورودی کالا در سال ۱۴۰1 با نرخ ETS بانک مرکزی صورت میپزیرد اما لازم به ذکر است این بخش نامه به هیچ کدام از گمرکات کشور ابلاغ نگردیده است و حقوق ورودی واردات کتونی همچنان با نرخ ارز ۴۲ هزار ریالی برای هر دلار محاسبه میگردد.

  16. ali soltani گفت:

    سلام تعرفه ترخیص اسباب بازی سال جدید به چه صورته؟

    1. کارشناس چینیران گفت:

      سلام واردات اسباب ممنوع است.

  17. پیمان خزلی گفت:

    سلام ترخیص کالاهای وارد شده از چین در چه گمرکاتی بهتره انجام شه؟

    1. کارشناس چینیران گفت:

      سلام دوست عزیز
      بستگی به مهارت تیم حق العمل کار شما در گمرک مذکور داره. ولی به طور کلی قوانین در تمامی گمرکات کشور یکسانه.
      برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02162999697 تماس گرفته و یا شماره خود را در همین بخش برای ما ارسال کنید تا کارشناس مجموعه با شما تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟