خدمات ما

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

اشتراک گذاری:

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

 همه چیز درباره هزینه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

ترخیص از فرودگاه امام خمینی با شرکت چینیران به عنوان یکی از مهمترین گمرکات اجرایی کشور و میزان بالای ورود کالا به این گمرک، نشان دهنده میزان تمایل بازرگانان و تجار جهت استفاده از این شریان اقتصادی مهم است.

اما نحوه ورود و ترخیص از فرودگاه امام خمینی ، بخش های مختلف فرودگاه و به طور کلی داشتن دانش در مورد فرآیند ها و همچنین کسب اطالعات در زمینه اسناد مورد نیاز و محاسبه هزینه های ترخیص ، همچنین آگاهی در مورد نحوه انجام کار ، سلسله مراتب، انواع بخش ها و حوزه ها ، مشکلات، محاسن و معایب کار با این گمرک، برای یک بازرگان بسیار مهم و حیاتی است.

در این مطلب ضمن بررسی کلی بخش های مختلف ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام، در مورد فرآیندها و نحوه مراجعه ، شخص مراجعه کننده ، اسناد و مدارک مورد نیاز و هر آنچه که نیاز باشد تا یک کالا چه به صورت خرده بار، نمونه، هدیه، مسافری ، اکسپرس و یا کالای تجاری با حجم انبوه مانند واردات لوازم یدکی از چین ، از گمرک خارج شود ، توضیح خواهیم داد.

آن دسته از عزیزانی که به راهنمایی کامل ترخیص کالا از چین نیاز دارند ، به صفحه مورد نظر از سایت چینیران مراجعه کنند.

تماس با کارشناسان چینیران

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

مطالب دیگر : خرید از چین

عوامل مهم و موثر بر هزینه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

عوامل مهم و موثر در هزینه ترخیص کالا از فرودگاه امام ترخیص کالا از فرودگاه امام ، مانند سایر گمرکات کشور است و هزینه های ترخیص کالا نیز مانند سایر گمرکات کشور میباشد ، با این تفاوت که در فرودگاه امام خمینی با توجه به روش حمل هوایی کالاها ،کرایه حمل بیشتری پرداخت میشود و این هزینه نه تنها قیمت تمام شده کالای شما را افزایش میدهد بلکه در حقوق ورودی قابل پرداخت به گمرک نیز تآثیر گذار است.

چند مورد از دیگر عواملی که در هزینه های ترخیص از فرودگاه امام خمینی تآثیر گزار است میتوان به این موارد اشاره کرد :

برنامه ریزی اصولی برای ترخیص کالا و جلوگیری از توقف بی مورد و رسوب کالا -تمام مدتی که از زمان رسیدن کالا تا خروج کالا از گمرک و انبار فرودگاه سپری میشود مشمول هزینه انبارداری است و از عوامل مهم در کاهش یا افزایش هزینه هاست
کامل بودن اسناد و مدارک و دریافت به موقع مجوز ها از سازمانهای همجوار ، تسلط به امور بانکی و تخصیص ارز و اعلام منشآ ارز
برای مشاوره و دریافت راهنمایی میتوانید با مشاوران ما در شرکت چینیران تماس بگیرید و همه روزه آماده ارائه خدمات به شما هستیم
ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

از فرودگاه امام چه می دانیم؟

وقتی نام فرودگاه امام خمینی به گوش می خورد اول از همه به یاد سفر خارجی، ورود و خروج مسافر از کشور می افتیم اما باید بدانیم که فرودگاه یکی از مراکز اصلی ورود و صدور کالا به کشور می باشد.

فرودگاه بین المللی امام خمینی و به طبع آن گمرک فرودگاه یکی از شریان های اصلی مراوده تجاری کشور برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی می باشد و یکی از گمرک های اصلی کشور برای آن دسته از تاجرانی است که در زمینه واردات از چین فعالیت دارند.

همه فرودگاه های بین المللی کشور از کوچکترین آنها مثل فرودگاه شهرستان لار و یا بهبهان گرفته تا فرودگاه های بزرگ ایران همچون هاشمی نژاد مشهد و شهید بهشتی اصفهان تا فرودگاه بین المللی امام خمینی همگی امکان ورود کالا به کشور را دارند .

پس یکی از شرط های ضروری برای اینکه نام “بین المللی” بر روی فرودگاه گذاشته شود به غیر از اینکه می بایست پرواز بین المللی به خارج از مرزهای ایران داشته باشد این است که بخشی بنام گمرک در آن مستقر باشد.

تماس با کارشناسان ترخیص چینیران

ترخیص از فرودگاه امام خمینی

از کالا های نمونه برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی، کالای مسافری، حیوانات، دارو، کالا های فاسد شدنی تا محموله های بزرگ و ماشین آلات و مواد اولیه می توانند از طریق فرودگاه وارد کشور شوند .

فرودگاه بین المللی امام خمینی حدودا در 35 کیلومتری جنوب شهر تهران و در فاصله میانی 2 بزرگراه یعنی بزرگراه تهران-قم و بزرگراه تهران- ساوه واقع شده است. همچنین شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر ترخیص از بندر شهید رجایی صفحه مورد نظر را مشاهده کنید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تماس با کارشناسان ترخیص چینیران

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

لذا برای دسترسی به فرودگاه و به طبع آن به بخش گمرک و تجاری فرودگاه می بایست به این محل مراجعه کنید.

وقتی نام فرودگاه امام به گوش می رسد اول از همه ساختمان شیشه ای فرودگاه که مملو از مسافر و چمدان است به ذهن می آید در حالی که در کنار سالن مسافری بخش بار و گمرک از مهمترین بخش های فرودگاه است.

قبل از اینکه به سالن مسافری فرودگاه امام برسید احتمالا ساختمانی عظیم با سقف سفید رنگ و با لوگو ایران ایر و لغت کارگو را دیده باشید که ساختمان بانک ملی در جلوی آن و یک خروجی که زیاد ترددی ندارد قرار گرفته است . سوله بزرگی که به طول چند ده متر می بینید در حقیقت بخش بار فرودگاه امام خمینی است.

همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره کارگو چین به ایران به صفحه مورد نظر در سایت ما مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در این زمینه در ارتباط باشید.

این مجموعه همان فرودگاه امام خمینی است که از سالن مسافری و پروازها جدا شده است.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

گمرک فرودگاه امام خمینی چند حوزه (بخش) دارد؟

مسافرانی که از خارج از کشور وارد می شوند معمولا از بالای پله برقی گیت بازرسی و لاین گمرک یا همان رد لاین فرودگاه را دیده اند و همیشه استرس این را دارند که کالا یا سوغاتی همراه آنها از نظر مامور فرودگاه (تجاری) تشخیص داده می شود یا خیر.

آنچه که شما در سالن ورود به ایران می بینید و نام گمرک بر روی آن نوشته شده و معمولا کارشناس گمرک در آن در حال بررسی چمدان است در حقیقت صرفا بخش کوچکی از ساختار گمرک فرودگاه امام است.

اگر تجربه این موضوع را داشته باشید و مامور گمرک لباس یا کالایی را در چمدان شما تجاری تشخیص دهد برای شما قبضی صادر می کند و به شما اطلاع می دهد تا برای ترخیص از فرودگاه امام خمینی باید به بخش اداری مراجعه کنید.

هر کالایی که بخواهد به کشور وارد شود از طریق پرواز و یا مسافر و حتی اگر بخواهد صادر شود در این مجموعه خواهد رفت .

برای اینکه بخش تجاری و غیر تجاری از هم تفکیک شود و مراجعه کنندگان مختلف به بخش مورد نظر خود مراجعه کنند ٬ بخش انبارها و گمرک به دو حوزه تفکیک شده است.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

حوزه های گمرک فرودگاه امام خمینی کجاست و چه تفاوتی دارد؟

بخش بار فرودگاه امام خمینی دارای 2 حوزه است .

حوزه ۱ فرودگاه امام خمینی یا بخش بار تجاری برای تمام بارهایی است که از طریق بارنامه به کشور رسیده و یا قرار است به صورت تجاری بارنامه شود و از کشور صادر شود ، پس به طور ساده هر گاه کالایی را یک بازرگان از خارج از کشور وارد کرده باشد و توسط ایر لاین بارنامه شده باشد به حوزه یک فرودگاه امام خمینی منتقل می شود و باید به این بخش مراجعه کرد.

این بخش در ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی شامل انبار مکانیزه فرودگاه و ساختمان اصلی شرکت ایران ایر میباشد. همچنین دفتر نمایندگی ایر لاین های مختلف و همچنین ساختمان اصلی گمرک در این بخش واقع شده است.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

حوزه 2 یا حوزه غیر تجاری

 در ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی ، برای کالا هایی که به صورت مسافری، پست، نمونه و خرده بار یا توسط شرکت های اکسپرس وارد ایران شده باشند بخشی جداگانه در نظر گرفته شده است تا از بخش تجاری جدا شود که به این بخش، حوزه دو فرودگاه امام می گویند.

 شرکت های اکسپرس شرکتهایی هستند که معمولا بارهای کوچک معمولا کمتر از 5 کیلو گرم را از اقصی نقاط جهان برای مشتریان خود به ایران می اوردند و فرآیند ترخیص و تحویل را انجام می دهند به این بخش وارد می شود.

در حوزه 2 فرودگاه امام خمینی برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی ، کلیه فرآیند ترخیص کالا از گمرک و کلیه افراد و پست های سازمانی گمرک اعم از ارزیاب، کارشناس، معاون فنی، درب خروج و بخش انبار و پته وجود دارد با این تفاوت که عموما کالا هایی وارد شده به این بخش شامل فرآیند های تجاری نیستند و نیاز به ثبت سفارش، تخصیص ارز و کد ساتا و در کل فرآیندهای پیچیده قانون گمرکی را ندارند.

در این حوزه عموما افراد عادی و یا نمایندگاه شرکتهای اکسپرس حضور دارند و برای ترخیص و تحویل کالا های خود مراجعه می کنند.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

پس به طور کلی هر زمان در هنگام ورود به ایران کالایی از شما ضبط و قبض انبار شد، در زمینه ثبت تلفن همراه به کشور نیاز به فرایندی داشتید و یا یک بسته برای شما با حجم کم از خارج از ایران ارسال شد و نیاز داشتید که برای تحویل و ترخیص به فرودگاه مراجعه کنید حتما شما باید به حوزه دو فرودگاه بروید.

اما اگر وارد کننده کالا و بازرگان هستید و کالایی با حجم و وزن بالا به صورت فرایت ارسال شده است و قرار است فرآیند ترخیص کالا بر روی آن انجام شود ، حتما به حوزه یک فرودگاه مراجعه نمایید.

در دوران کرونا بسیار زیاد تصاویری از انبار بزرگ و مکانیزه حوزه یک فرودگاه امام خمینی که انواع واکسن٬ ماشین آلات به کشور وارد می شد را احتمالا در اخبار و رسانه ها دیده اید .

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی - ترخیص از فرودگاه امام خمینی

محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

هزینه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی به عوامل زیادی بستگی دارد ، در ادامه با ما همراه باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

  1. حقوق ورودی کالا و میزان آن
  2. قبض انبار
  3. پروفرما
  4. پکینگ لیست
  5. کارت بازرگانی و هزینه آن
  6. هزینه ثبت سفارش کالا
  7. مدارک و مجوز های لازم برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی و غیره …
ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

نحوه ترخیص کالا از فرودگاه امام چگونه است؟

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی دقیقا طبق فرآیند های جاری در سایر گمرکات کشور همچون گمرک بندر عباس ٬ کمرک بوشهر و خرمشهر و چابهار انجام می شود و دارای انبار و محوطه بسیار بزرگ به همراه سالن خدمات و سالن درب خروج می باشد .

نگران بار مسافری و هر آنچه مربوط به حوزه دو فرودگاه امام می شود نباشید، در وحله اول اگر نیاز به مراجعه به حوزه دو فرودگاه را داشتید باید بدانید که از نظر گمرک نام هر شخصی که بر روی قبض انبار نوشته شده باشد ، صاحب کالا می باشد.

لذا اگر در زمان ورود به کشور کالای شما قبض شد، اگر بسته ای از خارج از ایران برای شما توسط یک شرکت هوایی حمل شد و نماینده آن شرکت برای شما قبض انبار ارسال کرد و یا حتی اگر یکی شرکت پست بین المللی یا اکسپرس اعلام کرد که جهت ترخیص باید به حوزه دو فرودگاه مراجعه کنید، آگاه باشید که هر شخص حقیقی و یا حقوقی که نام آن بر روی قبض نوشته شده باشد باید شخصا و یا توسط وکیل به این بخش مراجعه نماید تا عملیات را انجام دهد.

برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی ضمن همراه داشتن اصل قبض انبار و همچنین کارت شناسایی می بایست یک فاکتور و یا مستنداتی که نشان دهنده ارزش آن کالا باشد و در صورتی که کالا به هر دلیلی ارزش تجاری ندارد و صرفا برای مصرف شخصی و یا هدیه است را همراه داشته باشید.

در اولین گام برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی پس از مراجعه می بایست به انبار این بخش رفته و ارزیاب گمرک ضمن بررسی ماهیت کالا، در مورد ارزش و اینکه آیا تجاری محسوب می شود یا خیر نظر خواهد داد.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

حتما شخصی که مراجعه می کند نسبت به آن کالایی نوشته شده بر روی قبض اطالعات داشته باشد و بتواند کاملا توضیح دهد که کالا چیست و چه میزان ارزش دارد.

پس از آن می بایست به کارشناس مراجعه نمایید تا نسبت به بررسی اسناد و گزارش ارزیاب اقدام نماید و در صورت نیاز به پرداخت حقوق گمرکی ، آن را محاسبه نماید.

پس از این صرفا می بایست حقوق گمرکی را پرداخت نمایید، هزینه انبارداری را کارت بکشید و نهایتا برای شما یک پته خروج صادر می شود.

در آخر قبل از خروج کارشناس درب خروج اسناد و فیش و بسته شما را یکبار دیگر بررسی می کند و اجازه خروج خواهد داد.

فرآیند کل کار در ترخیص از فرودگاه امام خمینی از زمان ارزیابی تا درب خروج حداقل 2 تا 3 ساعت طول خواهد کشید ، پس عجله نکنید و آگاه باشید که اگر کالای شما نیاز به استاندارد خاص و یا مجوز از یک سازمان همجوار همچون وزارت بهداشت یا وزارت ارشاد را داشته باشد این فرآیند ممکن
است حتی چند روز طول بکشد.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

فرآیند ترخیص کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی چگونه است؟

در بخش تجاری فرودگاه شما به تمام اسناد تجاری نیاز دارید که شامل موارد ذیل می باشد:
– پروفرم یا پیش فاکتور
– فاکتور فروش یا سیاهه تجاری
– بارنامه
– ترخیصیه
– قبض انبار
– پکینگ لیست یا لیست عدل بندی
– بیمه نامه
– گواهی بازرسی
– و سایر اسناد
– و از همه مهمتر کارت بازرگانی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

اگر یک بازرگان با تجربه هستید بدانید که فرآیند هیچ تفاوتی با سایر گمرکات ندارد و باید از ثبت سفارش و فرآیند تخصیص و تامین ارز تا دریافت کد ساتا و داشتن شناسه انبار را داشته باشید.

تنها یک امکان در بخش گمرک فرودگاه امام وجود دارد که بازرگانان با کارت بازرگانی تولیدی می توانند به صورت محدود و تنها برای بارهای با وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم و ارزش کمتر از 2۰۰۰ یورو با داشتن کل اسناد فیزیکی و بدون فرآیند ثبت سفارش، با مراجعه به معاون گمرک و گرفتن دستور از ماده واحده ای جهت ترخیص کالا به صورت اظهار پته استفاده کنند.

به بیان ساده اگر یک واحد تولیدی دارای کارت بازرگانی جهت خط تولید و یا ماشین آلات خود کالایی با ارزش تجاری پایین و وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم داشته باشد، می تواند در صورت موافقت مقام عالی گمرک فرآیند ترخیص را بدون ثبت سفارش و دریافت کد ساتا انجام دهد ، اما توجه داشته باشید که عملیات گمرکی همچون ارزیابی ، کارشناسی، استاندارد و غیره همچون سایر رویه های اظهار گمرکی انجام می شود و تنها ثبت سفارش و عملیات بانکی ضروروی نیست.

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی با شرکت بازرگانی چینیران

مجموعه چینیران با داشتن کادری مجرب، همکارانی متخصص در زمینه عملیات حمل هوایی از چین و گمرکی آماده خدمت رسانی به شما بازرگانان در حوزه یک فرودگاه امام خمینی است، ما مفتخریم به صورت تخصصی عملیات حمل هوایی کالا را فقط از مبدا کشور چین و هنگ کنگ به فرودگاه امام خمینی به صورت حرفه ای با نازلترین قیمت و سریع ترین زمان انجام دهیم ، همچنین عملیات ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی را با داشتن کلیه مجوز های لازم در کوتاه ترین زمان در عین انجام کل فرآیندها به صورت قانونی انجام دهیم.

انجام خدمات حق العمل کاری گمرک در فرودگاه برای کالای وارد شده به حوزه یک با اسناد و کارت بازرگانی شما را در کوتاهترین زمان و با دقت بالا انجام خواهیم داد و یا در صورت نداشتن کارت بازرگانی ، مجموعه چینیران کلیه فرآیند های ثبت سفارش، بیمه ، بازرسی کالا، عملیات بانکی و حواله ارزی، ارزیابی و کارشناسی تا درب خروج و تحویل کالا به انبار شما در مورد تمام کالاهای قابل ثبت و ورود به صورت قانونی به کشور راه انجام خواهد داد.

در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه حمل و ترخیص از فرودگاه امام خمینی، آگاهی از کالا هایی که می توانند به صورت قانونی به کشور وارد شوند، هزینه ها و زمان مورد نیاز برای ورود کالا به کشور، اعم از زمان حمل و ترخیص می توانید با شماره تلفن ۰2۱62999697 تماس ح اصل فرمایید

مقالات و اخبار کاربردی

مطالب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
نیاز به راهنمایی دارید؟